O libro Total Journalism recolle unha mirada actual ao xornalismo de 50 investigadores internacionais

A editorial Springer Nature publica o novo libro impulsado polo equipo de xornalismo dixital de Novos Medios

Springer Nature acaba de publicar o libro Total Journalism: Models, Techniques and Challenges, promovido por investigadores do grupo Novos Medios, no que autores de universidades de varios países exploran en 20 capítulos o panorama xornalístico na terceira década do século XXI, en constante cambio e aínda baixo a incidencia dunha pandemia global.

O ‘xornalismo total’ é o concepto que abrangue un xornalismo renovado e actual que fai uso de todas as técnicas, tecnoloxías e plataformas dispoñibles. O libro estrutúrase en tres bloques: (1) A natureza innovadora do xornalismo; (2) Big data e desordes informativas; (3) Modelos, profesionais e audiencias; (4) Os desafíos da intelixencia artificial.

Esta publicación xurde do traballo realizado no marco de proxectos I+D como Cibermedios nativos dixitais en España: formatos narrativos e estratexia móbil e IBERIFIER, así como da colaboración con 50 investigadores de Arxentina, Austria, Brasil, Ecuador, España, Hungría, Irlanda, Italia, Noruega, Países Baixos, Portugal, Suecia e Suíza. Entre eles, tivemos o honra de contar coa participación do profesor e investigador Pere Masip. O capítulo Horizon 2030 in Journalism: A Predictable Future Starring AI? foi unha das últimas colaboracións nas que participou, xunto ás profesoras Bella Palomo e Bahareh Heravi.

Total Journalism: Models, Techniques and Challenges foi editado por Jorge Vázquez-Herrero, Alba Silva-Rodríguez, María-Cruz Negreira-Rey, Carlos Toural-Bran e Xosé López-García, membros do grupo Novos Medios da Universidade de Santiago de Compostela, e foi publicado en liña o 21 de xaneiro de 2022.

Acceso ao libro: https://link.springer.com/book/10.1007/978-3-030-88028-6


Capítulos

  • An Introduction to ‘Total Journalism’
    Jorge Vázquez-Herrero, Alba Silva-Rodríguez, María-Cruz Negreira-Rey, Carlos Toural-Bran, Xosé López-García

Part I    The Innovative Nature of Journalism

  • Convergence and Innovation: The Conceptual and Methodological Basis of Technological Evolution and Cultural Complexity in Journalism
    Ainara Larrondo Ureta, Javier Díaz Noci, Ivar John Erdal
  • Journalistic Storytelling for Complexity
    Jorge Vázquez-Herrero, Yael de Haan
  • After the Hype: How Hi-Tech Is Reshaping Journalism
    Sara Pérez-Seijo, Paulo Nuno Vicente
  • Gamification and Newsgames as Narrative Innovations in Journalism
    Jose Alberto García-Avilés, Raul Ferrer-Conill, Alba García-Ortega
  • Producing Content in the Ubiquitous, Mobile Era: The Case of Digital Media
    Alba Silva-Rodríguez, Juan-Miguel Aguado-Terrón
  • Information Visualization: Features and Challenges in the Production of Data Stories
    Ana Figueiras, Ángel Vizoso
  • Emerging Journalisms: From Intuition to Prediction and the Constructive Approach
    Xosé López-García, Carlos Toural-Bran, Jorge Vázquez-Herrero

Part II    Big Data and Information Disorders

  • Misinformation Beyond the Media: ‘Fake News’ in the Big Data Ecosystem
    Ramón Salaverría, Bienvenido León
  • Big Data and Disinformation: Algorithm Mapping for Fact Checking and Artificial Intelligence
    David García-Marín, Carlos Elías, Xosé Soengas-Pérez
  • From Misinformation to Trust: Information Habits and Perceptions About COVID-19 Vaccines
    Carmen Costa-Sánchez, Carmen Peñafiel-Saiz

Part III    Models, Professionals and Audiences

  • Transformation of Local Journalism: Media Landscapes and Proximity to the Public in Spain, France and Portugal
    María-Cruz Negreira-Rey, Laura Amigo, Pedro Jerónimo
  • Social Implications of Paywalls in a Polarized Society: Representations, Inequalities, and Effects of Citizens’ Political Knowledge
    Tamás Tóth, Manuel Goyanes, Márton Demeter, Francisco Campos-Freire
  • The Construction of Communicative Space: The Nature of COVID-19 Information in Italy
    Laura Solito, Carlo Sorrentino
  • Professional profile of the contemporary digital journalist
    Suzana Oliveira Barbosa, Lívia de Souza Vieira, Mariana Menezes Alcântara, Moisés Costa Pinto
  • Audiences First: Professional Profiles, Tools and Strategies of Digital Newsrooms to Connect with the Public
    Ana-Isabel Rodríguez-Vázquez, Marius Dragomir, Noelia Francisco-Lens
  • Co-Creation and Curation of Contents: An Indissoluble Relationship?
    José Sixto-García, Pablo Escandón Montenegro, Lila Luchessi

Part IV    The Challenges of Artificial Intelligence

  • Platforms in Journalism 4.0: The Impact of the Fourth Industrial Revolution on the News Industry
    Josep-Lluís Micó, Andreu Casero-Ripollés, Berta García-Orosa
  • Apocalypse or Redemption: How the Portuguese Media Cover Artificial Intelligence
    João Canavilhas, Renato Essenfelder
  • Horizon 2030 in Journalism: A Predictable Future Starring AI?
    Bella Palomo, Bahareh Heravi, Pere Masip

Deixa un comentario