La editorial Springer publica un nuevo libro del Grupo de Investigación Novos Medios
La editorial Springer acaba de publicar el libro Communication: Innovation & Quality, promovido por investigadores del Grupo Novos Medios, en el que autores de Universidades de varios países exploran en 30 capítulos los cambios disruptivos en el ecosistema de los medios causados por la convergencia y la digitalización, y analiza los procesos de innovación en la producción, distribución y comercialización de contenido. El libro incluye contribuciones de investigadores europeos y americanos que ofrecen sus puntos de vista sobre el sector audiovisual, el periodismo y el ciberperiodismo, la comunicación corporativa e institucional y la educación. Destaca particularmente el papel de las nuevas tecnologías, Internet y las redes sociales, incluyendo la ética y las dimensiones legales. Las 30 contribuciones, agrupadas en diversos capítulos, también inciden en las preferencias de información y usos en periodismo y las políticas públicas audiovisuales en la Unión Europea, relacionadas con la gobernanza, la financiación, la responsabilidad, la innovación, la calidad y el servicio público.
Communication: Innovation & Quality ha sido editado por los profesores Miguel Túñez-López (Universidade de Santiago de Compostela, España), Valentín-Alejandro Martínez-Fernández (Universidade da Coruña, España), Xosé López-García (Universidad de Santiago de Compostela, España), Xosé Rúas-Araújo (Universidade de Vigo, España) y Francisco Campos-Freire (Universidade de Santiago de Compostela, España) y se enmarca en las acciones de difusión de de los proyectos I+D+i del Grupo de Investigación Novos Medios.
Acceso al libro: https://www.springer.com/gp/book/9783319918594
Capítulos
- The Trend of Assessment Indicators for Public Service Media in Europe
- A System of Indicators for Evaluating Public Broadcasting Corporations
- Transparency in Public Service Television Broadcasters
- Programming Strategies in European Public Service Broadcasters
- Constructing Reality Through Audiences
- Audiovisual Regulatory Authorities in the European Union
- Innovation, Transmedia and Neuroscience in Television
- Interactive and Transmedia Documentary: Production, Interface, Content and Representation
- Radiography of Public TV in Latin America
- Laboratory Journalism
- Proposal for a Common Framework to Assess Media Quality
- Information Quality and Trust: From Traditional Media to Cybermedia
- Citizen Influence in Social Media for Democratization of Communication
- A Brave New Digital Journalism in Latin America
- The Spanish Digital Media Industry’s Transition
- Context, Investigation and Condemnation: Los Ángeles Press
- Digital Infographics: The Key to Information Paradigm
- The Public Image of Book Translators in the Digital Press
- Transparency, Online Information and Pre-election Surveys
- Neologisms, Metaphors and New Concepts for Writing Media News
- Generation Co. Tendencies of XXI Century’s Communication Management
- Creation of Social Media Content and the Business Dialogic Process
- Employer Branding in the Digital Era Attracting and Retaining Millennials Using Digital Media
- Copyright and PSM in the Digital Market
- Corporate Communication, Marketing, and Video Games
- Virtual Tourist Communities and Online Travel Communities
- Travel Igers: Innovation, Influence and Persuasion Through a Photo Gallery
- Banking Industry Innovation
- Quality Indicators for the Design and Development of Online Educational Content
- Social Networks as a New University Venue