Artigos indexados WoS/Scopus
García-Orosa, B., López-García, X., & Vázquez-Herrero, J. (2020). Journalism in Digital Native Media: Beyond Technological Determinism. Media and Communication, 8(2), 5–15. https://doi.org/10.17645/mac.v8i2.2702
Sixto-García, J., Rodríguez-Vázquez, A. I., & Soengas-Pérez, X. (2020). Co-creation in North American and European digital native media: Web, social networks and offline spaces. Journalism. https://doi.org/10.1177/1464884920984698
Blasco-Blasco, O., Rodríguez-Castro, M., & Túñez-López, M. (2020). Composite indicators as an innovative methodology for Communication Sciences: implementation for the assessment of European public service media. El profesional de la información, 29(4). https://doi.org/10.3145/epi.2020.jul.37
Costa-Sánchez, C., & López-García, X. (2020). Comunicación y crisis del coronavirus en España. Primeras lecciones. El profesional de la información, 29(3). https://doi.org/10.3145/epi.2020.may.04
Vázquez-Herrero, J., Negreira-Rey, M.-C., & López-García, X. (2020). Let’s dance the news! How the news media are adapting to the logic of TikTok. Journalism. https://doi.org/10.1177/1464884920969092
Sixto-García, J., López-García, X., & Toural-Bran, C. (2020). Oportunidades para la cocreación de contenidos en los diarios nativos digitales. El profesional de la información, 29(4). https://doi.org/10.3145/epi.2020.jul.26
Rodríguez-Vázquez, A.-I., Silva-Rodríguez, A., Direito-Rebollal, S., & García-Orosa, B. (2020). Convenciones y disrupciones en la cobertura de los eventos políticos en la TV lineal y social. Análisis de la noche de las elecciones del 26M de 2019. El profesional de la información, 29(2). https://doi.org/10.3145/epi.2020.mar.05
García-Orosa, B., & Pérez-Seijo, S. (2020). The Use of 360° Video by International Humanitarian Aid Organizations to Spread Social Messages and Increase Engagement. VOLUNTAS: International Journal of Voluntary and Nonprofit Organizations, 31(6), 1311–1329. https://doi.org/10.1007/s11266-020-00280-z
Goyanes, M., Vaz-Álvarez, M., Campos-Freire, F., & Demeter, M. (2020). Journalists’ Empowerment Through Protest in the Newsroom and Beyond: How the Viernes Negros Movement Reshaped the Independence of the Spanish Public Television. Journalism Studies, 21(14), 2042–2057. https://doi.org/10.1080/1461670X.2020.1809495
García, Y., Ferrás, C., & Ginzo, M. J. (2020). Effectiveness of a Psychosocial Therapy with SMS in Immigrant Women with Different Degrees of Depression. Social Sciences, 9(5), 63. https://doi.org/10.3390/socsci9050063
Negreira-Rey, M.-C., López-García, X., & Vázquez-Herrero, J. (2020). Mapa y características de los cibermedios locales e hiperlocales en España. Revista de Comunicación, 19(2), 193–214. https://doi.org/10.26441/RC19.2-2020-A11
Gesto-Louro, A., & Campos-Freire, F. (2020). La caída de los ingresos y la audiencia de los medios públicos europeos (2010-2018). Revista de Comunicación, 19(2), 145–160. https://doi.org/10.26441/RC19.2-2020-A8
Rúas-Araújo, J., Campos-Freire, F., & López-López, P. C. (2020). Historia, evolución, audiencia y agenda temática de los debates electorales televisados en España dentro del contexto europeo. Estudios sobre el Mensaje Periodístico, 26(2), 787–806. https://doi.org/10.5209/esmp.67806
Campos-Freire, F., Rodríguez-Castro, M., & Gesto-Louro, A. (2020). La reforma de la legislación audiovisual y de la cobertura electoral en España. Revista Latina de Comunicación Social, 76, 143–161. https://doi.org/10.4185/RLCS-2020-1441
Sixto-García, J., & Duarte-Melo, A. (2020). Self-destructive content in university teaching: new challenge in the Digital Competence of Educators. Communication & Society, 33(3), 187–199. https://doi.org/10.15581/003.33.3.187-199
Ufarte Ruiz, M. J., Fieiras-Ceide, C., & Túñez-López, M. (2020). L’ensenyament-aprenentatge del periodisme automatitzat en institucions públiques: estudis, propostes de viabilitat i perspectives d’impacte de la IA. Anàlisi, 62, 131. https://doi.org/10.5565/rev/analisi.3289
Costa Sánchez, C., Túñez-López, J.-M., & Míguez-González, M.-I. (2020). Gestión de la comunicación en la Pequeña y Mediana Empresa. Potencial estratégico, filosofía y tendencias. Estudios sobre el Mensaje Periodístico, 26(3), 927–938. https://doi.org/10.5209/esmp.66244
Vaz-Álvarez, M., Túñez-López, J. M., & Costa-Sánchez, C. (2020). Debates electorales en los VOD de las RTV Públicas de Europa. Revista Latina de Comunicación Social, 76, 81–96. https://doi.org/10.4185/RLCS-2020-1438
Gutiérrez-Caneda, B., Pérez-Seijo, S., & López-García, X. (2020). Las secciones y Apps de RV y vídeos 360o a examen. Estudio de caso de siete medios con impacto en Europa. Revista Latina de Comunicación Social, 75, 149–167. https://doi.org/10.4185/RLCS-2020-1420
Libros
Toural-Bran, C., Vizoso, Á., Pérez-Seijo, S., Rodríguez-Castro, M., & Negreira-Rey, M.-C. (2020). Information Visualization in the Era of Innovative Journalism. New York: Routledge. https://doi.org/10.4324/9780367809638
Vázquez-Herrero, J., Direito-Rebollal, S., Silva-Rodríguez, A., & López-García, X. (2020). Journalistic Metamorphosis: Media Transformation in the Digital Age. Cham: Springer Nature. https://www.springer.com/gp/book/9783030363147