O futuro da TDT autonómica e local en Galicia

Outro dos temas principais que se abordou no curso de verán da USC foi o da TDT autonómica e local que abriu un amplo debate no que interviron Xesús Iglesias (director da TVG), Carlos Carballo (Televoz), Rafael Ramos (COPE), Luis Pérez (Correo TV) e Javier Otero (Localia).

Tódolos representantes dos principais medios audiovisuais galegos amosaron unha visión un tanto pesimista sobre o futuro da Televisión Dixital Terrestre autonómica e local xa que consideran que a nova televisión implicará, sobre todo, moitos gastos e que precisará de fortes inversións. Ademais, sobre a posible traxectoria da TDT afirmaron que o seu será un futuro incerto debido ó elevadísimo custe da rede. Por iso reclamaron o apoio institucional, que é clave para poder poñer en marcha este proxecto. Neste caso, Rafael Ramos (COPE) afirmou que a axuda da Administración é vital porque cubrir Galicia custa doce veces e media máis que cubrir Murcia e a audiencia non é maior.

Pola suá parte, Carlos Carballo (Televoz) explicou que existe un escaso esforzo da  Administración para a implantación da nova televisión e que para rentabilizar un operativo de semellante envergadura fai falla tempo, tempo do que non de dispón.    

Ler máisO futuro da TDT autonómica e local en Galicia

TVIP: Un novo concepto de televisión

O concepto que tiñamos ata o de agora da televisión ten que mudar. Dentro do curso de verán “Tv Dixital Terrestre e por Internet, Comunicación Interactiva e Hipermedia”, organizado polo Grupo de Investigación Novos Medios e celebrado recentemente na Facultade de Ciencias da Comunicación de Santiago de Compostela, representantes de Vivocom presetan a Web TV.

Internet está provocando unha redefinición do concepto dos medios de comunicación que tiñamos ata o de agora, e a televisión non podía quedar a un lado deste fenómeno. O 2006 foi o ano do vídeo por Internet, o desenvolvemento das novas tecnoloxías permitu que por fin sexa posible ver vídeo a través da rede con boa calidade e mesmo distribuido en directo. Con este panorama o desenvolvemento de novos conceptos de televisión por Internet era inminente.

Paralelamente á implantación da Televisión Dixital Terrestre e á planificación de novos servizos de interactividade en contidos televisivos distribuidos a través de diversos soportes e canles (telefonía móbil, televisión por cable, televisión dixital terrestre…); aparece a tecnoloxía IPTV que fai emerxer a Web TV.

Ler máisTVIP: Un novo concepto de televisión

A AEJMC convida ao grupo Novos Medios á súa reunión anual

A reunión da AEJMC terá lugar os días 9, 10, 11 e 12 de agosto en Washington DC.

A Association for Education in Journalism and Mass Communication (AEJMC)vén de convidar ao grupo de investigación Novos Medios a participar na súa reunión anual que, neste caso, se celebrará en Washington DC dende o día 9 ao 12 de agosto. Nesta ocasión, a temática na que se afondará xira arredor do tecido curricular nas facultades e escolas de xornalismo en América Latina con respecto ao ciberxornalismo, o seu presente e o seu futuro.

A AEJMC, que foi fundada no ano 1912 en Chicago e conta con máis de 3.500 membros espallados ao longo de todo o mundo, pretende asentar o máis posible os estándares da ensinanza en comunicación, axudar na construcción dunha sociedade multicultral e defender o dereito á liberdade de expresión no día a día.
Para obter máis información: www.aejmc.org

Cursos de desenvolvemento profesional en Xornalismo e Comunicación en Barcelona

O Institut d’Educació Continua da Universidade Pompeu Fabra programa para distintas datas comprendidas entre o 2 e o 20 de Xullo un total de 21 cursos vinculados con tres grandes áreas: Xornalismo, Comunicación Audiovisual e Comunicación nas organizacións. Para inscribirse nos cursos, cómpre ser licenciado, diplomado ou ter superado o primeiro ciclo de calquer estudo universitario.

Ler máisCursos de desenvolvemento profesional en Xornalismo e Comunicación en Barcelona

Pubícase o novo informe da comunicación en Cataluña

Informe da comunicación en cataluña O Instituto da Comunicación da Universidade Autónoma de Barcelona, dirixido polo profesor Miquel de Moragas, acaba de prensentar o Informe da comunicación en Cataluña 2005-2006. Neste volume interveñen 27 autores da talla do propio Mique de Moragas, Emili Prado, Daniel E. Jones ou Bernat López. O volume está dividido en tres partes onde se analiza a situación dos medios de comunicación na comunidade catalana, as grandes tendencias dos medios de comunicación e un estado da cuestión da investigación sobre a comunicación en Cataluña.O informe pódese descargar gratuitamente, na súa versión en castelán, en http://www.portalcomunicacion.com/informe/esp/index.asp. Tamén hai a opción de mercar a edición en papel.

Radiografía da rede en directo

A compañía Akamai, un dos controladores virutais do tráfico aéreo, permite ver o estado da rede en cada momento a nivel mundial a través da súa aplicación Real-Time Web Monitor. O índice de desviación na medición de Akamai é aceptable xa que conta con 25.000 servidores en 750 cidades ao arredor do mundo, polo que en ocasións manexa os datos do 20% do fluxo total de Internet.

A ferramenta creada por Akamai permite visualizar nun mapamundi interactivo datos coma as cidades coa conexión máis lenta ou as rexións que soportan un maior fluxo de datos. Ademais, ofrece a opción de ver os datos referidos a fluxos en tres sectores diferentes: os portais de noticias, as páxinas de música e as que se encadran no apartado do comercio.

Por Carlos Toural

As posibilidades das autoedición e autoproducción de programas en radio

A Universidade Internacinal Menéndez Pelayo organiza o obradoiro orientado cara as novas tecnoloxías radiofónicas

O curso de Cración Radiofónica, deseñado en foramato de obradoiros impartidos por varios docentes, está orientado a exercitar os aspectos técnicos e metodolóxicos da autoedición e autoprodución de programas.
A finalidade é traballar entorno a programas alternativos aos propios da radio convencional, dotando aos alumnos das ferramentas necesarias para aproveitar as potencialidades do medio e incidir na cultura e a sociedade contemporáneas.

No curso crearanse cápsulas radiofónicas partindo da revisión da elaboración da información, empregando practicas que renovan os formatos e os xéneros propios do medio.

O curso desenvolverase entre o 2 e o 6 de xullo en A Coruña.

Podes formalizar a túa matrícula a través da web da UIMP.

London 2012 sácalle partido á polémica xerada arredor do seu logotipo

A organización crea unha web destinada únicamente a que os usuarios podan opinar sobre a imaxe corporativa e facer as súas propostas persoais

londres.jpg

O logotipo das vindeiras Olimpiadas en Londres para o ano 2012 segue a xenerar polémica. Pero non é a valoración sobre a pertinencia da elección desta imaxe o que aqui nos ocupa, senon as novas vías de participacón que a organización de London 2012 está abrindo sacándolle proveito a polémica xerada.

London 2012 creou unha web adicada en exclusiva á imaxe das Olimpiadas do 2012. Nela os usuarios poden opinar sobre o logotipo e enviar as súas propostas de deseño. O sorprendente non se reduce tan só a existencia desta páxina, senon que ademais este é o site principal das Olimpiadas do 2012, gardada baixo o dominio www.london2012.org, e dende ela o usuario pode acceder á outra web con contidos do evento, que só se atopa no dominio http://main.london2012.com. Sen dúbida unha forte e arriscada aposta comunicativa que confía na participación cidadá como unha boa ferramenta publicitaria.

Teresa de la Hera

Modelando el futuro de los periódicos

Análisis del desarrollo estratégico y oportunidades en la industria de la prensa

Resumen del anuario “World Digital Media Trends 2007” traducido por Dolores Calvo

Este anuario sirve como brújula digital para los estrategas del mundo de los medios de comunicación proporcionando más de 160 conjuntos de datos procedentes de 35 fuentes y análisis sobre las tendencias de generación de ingresos y el consumo de medios en Internet y las industrias móviles, y comparándolos con los medios ya estrablecidos.

Ler máisModelando el futuro de los periódicos

A evolución dos sistemas políticos e mediáticos europeos, obxecto de debate nun curso da Universidade Internacional Menéndez Pelayo

Dende o ano 1982, a Universidade Internacional Menéndez Pelayo desenvolve na nosa Comunidade Autónoma diversas actividades, seminarios e obradoiros, especialmente nos meses de xullo, setembro e outubro. Este ano, do 17 ó 20 de Outubro, poderemos asistir en Aciveiro (Pontevedra) ó curso ‘Europa ante o desafío da reordenación do sistema mediático. Sistema político, actores sociais e cidadáns no tránsito á Sociedade da Información e do Coñecemento’.

Ler máisA evolución dos sistemas políticos e mediáticos europeos, obxecto de debate nun curso da Universidade Internacional Menéndez Pelayo