Estratexias da comunicación política dixital nun novo libro publicado por Palgrave

Digital Political Communication Strategies, editado pola profesora Berta García Orosa e con prólogo de Manuel Castells, explora as estratexias centrais da comunicación política no eido dixital. O libro repasa a evolución do campo nos últimos 25 anos e examina a coexistencia de vellos e novos actores (grupos de presión, cidadáns, parlamentos, partidos políticos, medios de comunicación, plataformas dixitais, entre outros), así como as tácticas de comunicación híbridas. Os temas que se tratan son os marcos, as noticias falsas, as burbullas de filtros, as cámaras de eco, a intelixencia artificial, a importancia das emocións e o compromiso cos cidadáns.

Ao atoparnos na cuarta onda da comunicación dixital, e tras unha pandemia que sacudiu os cimentos da comunicación política, a avaliación destes temas é esencial para a reinvención da democracia. O libro está dirixido a estudantes e investigadores que desexen profundar nas últimas tendencias da comunicación dixital, aos actores da comunicación política e aos xornalistas. Ademais, pretende preparar aos cidadáns para enfrontarse eficazmente ás mensaxes que difuminan a liña entre a verdade e a mentira con estratexias cada vez máis potentes apoiadas na intelixencia artificial.

García-Orosa, Berta (ed.) (2022). Digital Political Communication Strategies. Multidisciplinary Reflections. Palgrave Macmillan. SpringerLink

Miguel Túñez dirixirá a Cátedra RTVE-USC sobre medios de servizo público en Europa

O profesor Miguel Túñez López, membro de Novos Medios, dirixirá a Cátedra RTVE-USC sobre medios de servizo público en Europa, creada mediante un convenio recentemente firmado polo reitor da Universidade de Santiago de Compostela, Antonio López, e o presidente de Radio Televisión Española (RTVE), José Manuel Pérez Tornero. A comisión de seguimento propuxo ao profesor Túñez López para liderar este proxecto, medida que o reitor asinará nos próximos días.

Esta cátedra ten como obxectivo a investigación aplicada á evolución destes medios, así como ao concepto de valor público. “A cátedra traballará nunha definición deste concepto, cales son os indicadores que o definen e en facer propostas a RTVE para avanzar neste ámbito”, sinalou o profesor Túñez logo da firma do convenio.

O reitor amosouse agradecido a RTVE por elixir a USC como socia estratéxica a través dunha cátedra, o que supón “vocación de permanencia”. Ademais, Antonio López quixo subliñar a implicación da Facultade de Ciencias da Comunicación pola súa oferta educativa e capacidade investigadora “con grupos novos e potentes”.

Pola súa parte, o presidente de RTVE destacou no acto que “precisamos facer xornalismo de calidade, o que implica unha reflexión previa sobre o labor que se fai neste ámbito”, engadiu. “A idea de desenvolver unha cátedra entronca coa aspiración de crear unha Rede de excelencia coas universidades que axude á transformación do servizo público”, destacou tamén o presidente de RTVE. Da USC como socia no marco desta cátedra, destacou o prestixio, a calidade, e a súa posición destacada no mapa universitario.

Máis información

Publicada a monografía “Medios nativos digitales en España”

O libro Medios nativos digitales en España, editado por Comunicación Social Ediciones y Publicaciones, ofrece unha radiografía do panorama actual e as tendencias do xornalismo dixital. Este libro, coordinado por Ramón Salaverría e María del Pilar Martínez-Costa, foi elaborado no marco do proxecto DIGINATIVEMEDIA 2019-2021, que levaron adiante trinta investigadores das universidades de Navarra e Santiago de Compostela. O proxecto estivo financiado polo Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades e o Fondo Europeo de Desarrollo Regional (FEDER).

Nesta monografía, de máis de trescentas páxinas, afírmase que os medios nativos contan con estruturas e técnicas adaptadas con naturalidade á contorna dixital. O conxunto de artigos que recolle o libro constitúe unha análise das diferentes dimensións destes medios nativos dixitais, con referencias comparativas con medios non nativos e sempre no contexto do ecosistema mediático español e europeo.

A partir do estudo dun corpus de 2.874 medios dixitais, Medios nativos digitales en España. Caracterización y tendencias revela os trazos do actual mercado xornalístico dixital en España. Con foco nos nativos dixitais, analiza a tipoloxía dos cibermedios, a súa distribución xeográfica e diversidade temática, os modelos de negocio, ademais dos seus métodos nas redes sociais. Tamén explica as súas estratexias tecnolóxicas e narrativas, así como a aparición de novos perfís profesionais.

O Museu Virtual da Lusofonia esténdese polo mundo

O Catedrático Moisés de Lemos Martins, do Departamento de Ciencias da Comunicación da Universidade do Minho, dirixe o Museu Virtual da Lusofonia. Esta iniciativa consta dunha plataforma de cooperación académica, en ciencia, no ensino e nas artes, dentro do espazo dos países de lingua portuguesa e das súas diásporas.

Esta institución cultural e dixital é accesible dende museuvirtualdalusofonia.com e Google Arts&Culture.

 

 

“A lusofonía por vir”, a debate na USC

A Asociación Galega de Investigadores e Investigadoras en Comunicación (AGACOM), o Grupo de Estudos Audiovisuais (GEA) e o Grupo Novos Medios (GNM) organizan en Santiago de Compostela unha mesa redonda na que, baixo o título “A lusofonía por vir”, intervirán Xosé Ramón Pousa (Universidade de Santiago), Víctor Freixanes (Real Academia Galega), Margarita Ledo Andión (Universidade de Santiago de Compostela) , Margarida Mª Krohling Kunsch (Universidade de São Paulo) e Moisés de Lemos Martins (Universidade do Minho). A sesión de debate está programada para as 16 horas do día 21 de outubro.

A mesa redonda poderá seguirse en directo por streaming.

Máis información

Abierto el Call for Papers sobre “Realidad Virtual, Aumentada y Mixta en el Periodismo” en Brazilian Journalism Research

La revista Brazilian Journalism Research (Scopus) presenta el call for papersRealidad Virtual, Aumentada y Mixta en el Periodismo: Teoría, Práctica y Crítica”, un número coordinado por lxs doctorxs Sara Pérez Seijo, investigadora del grupo Novos Medios (Universidad de Santiago de Compostela, España), y Paulo Nuno Vicente, al frente del iNOVA Media Lab (Universidade Nova de Lisboa, Portugal).

En este número sobre realidades mixtas en el periodismo se aceptan propuestas tanto teóricas como empíricas que aborden las siguientes líneas de investigación u otras similares:

  • Producción de narrativas de no ficción con realidad virtual, realidad aumentada y realidades mixtas
  • Periodismo de RV y con vídeo 360 grados
  • Experiencia del usuario en piezas periodísticas en vídeo 360 grados
  • Experiencia del usuario en entornos periodísticos virtuales, aumentados y mixtos
  • Retos en el periodismo inmersivo
  • Periodismo inmersivo y ética
  • Objetividad y precisión en las piezas periodísticas de RV y vídeo 360 grados
  • Periodismo de realidad aumentada
  • Realidad aumentada móvil
  • La experiencia del usuario con la RA
  • Desafíos y ética en el periodismo de RA
  • Realidades mixtas y periodismo
  • Modelos de negocio para el periodismo inmersivo

Extensión de los artículos: entre 40.000 y 55.000 caracteres (incluyendo referencias bibliográficas y espacios).

Idiomas aceptados para el envío de textos completos: portugués, español, francés e inglés.

Fecha límite para el envío de manuscritos: 30 de septiembre de 2022.

Convocatoria: https://bjr.sbpjor.org.br/bjr/announcement/view/30

A nova dirección da IAPMR, con representación do grupo Novos Medios

Este martes 28 de setembro, no marco do congreso RIPE@2021, presentouse oficialmente a nova xunta directiva da International Association of Public Media Researchers (IAPMR). Esta nova dirección está copresidida polos profesores da Universidade de Westminster Alessandro D’Arma e Maria Michalis, á que acompañan a investigadora de Novos Medios Marta Rodríguez Castro (secretaria e representante de novos/as investigadores/as), Minna Horowitz (vicepresidenta) e Michael-Bernard Zita (tesoureiro). Gregory Ferrell Lowe será o representante de RIPE, con funcións consultivas e Florence Hartmann, da Unión Europea de Radiodifusión, a conexión coa industria.

Nesta nova etapa, a IAPMR quere reforzar a súa misión, impulsar o avance teórico e a investigación, apoiar o desenvolvemento dos medios de comunicación públicos como garantía das democracias do século XXI e actuar como vínculo entre a academia, os medios públicos e os individuos para favorecer a colaboración creativa.

Para iso, a IAPMR continuará colaborando estreitamente coa Public Media Alliance, o Centre for Media, Data and Society da Central European University, e manerá o apoio da Unión Europea de Radiodifusión.

As primeiras actividades impulsadas pola IAPMR inclúen tres webinars que se celebrarán entre outubro e novembro do 2021. O 26 de outubro a profesora da London South Bank University Lizzy Jackson impartirá o seminario “Bricolage & Fluidity: Towards ‘Post Channel’ PSM?. O 4 de novembro, a agora directora de valor público da VRT abordará as principais ideas do seu último libro no webinario “Building Bridges: PSM law, theory and practice”. A última das actividades programadas polo momento será o webinar do profesor da Universidade de Westminster Christian Fuchs, “The structural transformation of the Public Sphere and Public Service Media in the age of digital capitalism and COVID-19” (29 de novembro). A inscrición aos tres webinarios pode realizarse a través deste enlace: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdmgM7wv4IbRjU43uVAEc6YadhZHmFwQRxB-2sNSKe-Rxutig/viewform

Aberta a chamada para artigos sobre procesos electorais nos Estados Unidos e Iberoamérica en Universitas

Universitas – Revista de Ciencias Sociales y Humanas presenta o call for papers “Elecciones en EE.UU. e Iberoamérica: campañas, comportamiento electoral, polarización y protesta”. Este número está coordinado polos profesores Berta García-Orosa (Universidad de Santiago de Compostela, España), Carlos Muñiz Muriel (Universidad Autónoma de Nuevo León, México) e Claudio Elortegui Gómez (Pontificia Universidad Católica de Valparaíso, Chile).

As temáticas destacadas que abrangue o número especial son:

1. Campaña electoral
2. Polarización
3. Axenda mediática, política e pública
4. A emoción na comunicación política
5. As redes sociais
6. Eco chambers
7. Efecto burbulla
8. Desinformación
9. Bots políticos
10. Comunicación parlamentaria
11. Pandemia COVID
12. Participación electoral
13. Imaxe dos candidatos
14. Movementos cidadáns

Convocatoria: https://universitas.ups.edu.ec/index.php/universitas/announcement

Data límite de entrega de artigos: 31 de decembro de 2021.

Novos Medios participa na creación dun observatorio de medios dixitais en España e Portugal

Nun proxecto financiado pola Comisión Europea e liderado polo catedrático Ramón Salaverría, da Universidade de Navarra

O consorcio de investigación IBERIFIER obtén financiación da Comisión Europea para conformar un dos oito hubs rexionais do European Digital Media Observatory. O proxecto ten por obxectivo a monitorización das ameazas da desinformación e o estudo dos medios dixitais.

O consorcio está formado por doce universidades, cinco fact-checkers e axencias de noticias e seis centros de investigación multidisciplinar. A iniciativa está liderada polo catedrático Ramón Salaverría, da Universidade de Navarra. Dende a Universidade de Santiago de Compostela, o grupo de investigación Novos Medios participa con varios investigadores no equipo.

O observatorio analizará as características e tendencias do ecosistema mediático ibérico, aplicará tecnoloxías computacionais para a detección de desinformación, verificará contidos con reportes á Comisión Europea, publicará informes estratéxicos sobre ameazas de desinformación e, por último, levará adiante iniciativas de alfabetización mediática.

Listado de instituciones participantes en IBERIFIER
Universidades
Universidad de Navarra (IP)
Instituto Universitário de Lisboa – ISCTE
Universidad de Granada
Universidad Carlos III de Madrid
Universidad de Santiago de Compostela
Universidad Politécnica de Valencia
Universidad Politécnica de Madrid
Universidad Miguel Hernández de Elche
Universitat de València – Estudi General
Universidade de Aveiro
Fundación Universitaria San Pablo CEU
Universidad Rey Juan Carlos

Verificadores y agencias de noticias
Maldita.es
EFE Verifica
Verificat
Polígrafo
Lusa – Agência de Notícias de Portugal

Otros centros de investigación
Real Instituto Elcano
FECYT
Barcelona Supercomputing Center – Centro Nacional de Supercomputación
Centro Protocolar de Formação Profissional para Jornalistas – Cenjor
OberCom – Observatório da Comunicação
Associação Literacia Para os Media e Jornalismo

O grupo Novos Medios publica en Palgrave Macmillan un novo libro sobre os valores dos medios de comunicación públicos

O libro “The Values of Public Service Media in the Internet Society” vén de ser publicado pola editorial Palgrave Macmillan. Este volume recompila o traballo dun equipo internacional de máis de 40 investigadores e investigadoras arredor do valor dos medios de comunicación de servizo público e dos retos e das oportunidades aos que se enfrontan no actual contexto dixital.

As 16 contribucións que conforman este volume estrutúranse en tres bloques temáticos precedidos dunha introdución: 1) estratexias de innovación, 2) gobernanza e regulación e 3) reforzo democrático. Ao longo dos distintos capítulos configúrase unha panorámica sobre os principais valores, tanto tradicionais como recentes, que distinguen ao servizo audiovisual público, desde a alfabetización mediática ata o seu impulso ás industrias creativas do seu territorio.

“The Values of Public Service Media in the Internet Society”, editado por Miguel Túñez-López, Francisco Campos-Freire e Marta Rodríguez-Castro, forma parte dos resultados das actividades do proxecto “Novos valores, gobernanza, financiación e servizos audiovisuais públicos para a sociedade de Internet: contrastes europeos e españois” (RTI2018-096065-B-I00), impulsado polo grupo Novos Medios.

O libro está dispoñible na web de Palgrave Macmillan e en SpringerLink.

Contidos

Introduction

  1. Introduction. The Values of Public Service Media in the Internet Sociey (Marta Rodríguez-Castro, Francisco Campos-Freire, Miguel Túñez-López)
  2. Public Service Broadcasting and Democracy: Main Research Topics and Suggestions for the Future (Manuel Goyanes)

Innovation Strategies

  • Public Service Media in the Age of Platformization of Culture and Society (Tiziano Bonini Baldini, Miguel Túñez-López, Almudena Barrientos Báez)
  • Can Automated Strategies Work for PSM in a Network Society? Engaging Digital Intermediation for Informed Citizenry (Jonathon Hutchinson, Jannick Kirk Sørensen)
  • Are Public Service Media Necessary in the Transmedia Era? (Esteban Galán-Cubillo, María Soler-Campillo, Javier Marzal-Felici)
  • Public Service Media and Blockchain Technology: First Thoughts (Juan Carlos Miguel-de-Bustos, Jessica Izquierdo-Castillo)
  • Analysis of the Quality of the Websites of Regional Public Television Networks in the European Union: Comparative Study Between Spain, Germany, and Belgium (Ana María López-Cepeda, Belén Galletero-Campos, Vanesa Saiz-Echezarreta)

Governance and Regulation

  • The Governance of Public Service Media for the Internet Society (Francisco Campos-Freire, Martín Vaz-Álvarez, María José Ufarte Ruiz)
  • Canadian Communication Policies in the Post-Netflix Era (Michel Sénécal, Éric George)
  • Public Service Media Interventions: Risk and the Market (Marta Rodríguez-Castro, Caitriona Noonan, Phil Ramsey)
  • Media and the Internet Access Providers in an Era of Convergence (Pierre-Jean Benghozi, Françoise Benhamou)

Democratic Reinforcement

  1. Media Capture and Its Contexts: Developing a Comparative Framework for Public Service Media (Marius Dragomir, Minna Aslama Horowitz)
  2. The Challenge of Media and Information Literacy for Public Service Media (José Manuel Pérez Tornero, Alton Grizzle, Cristina M. Pulido, Sally S. Tayie)
  3. Electoral Debates in Television and Democratic Quality: Value Indicators (Iván Puentes-Rivera, Paulo-Carlos López-López, José Rúas-Araújo)
  4. Trends on the Relationship Between Public Service Media Organizations and Their Audiences (Carmen Costa-Sánchez, Barbara Mazza, Ana Gabriela Frazão-Nogueira)
  5. State Media and Digital Citizenship in Latin America: Is There a Place for the Weak? Natalí Schejtman, Ezequiel Rivero, Martín Becerra