Un catálogo de innovación para cibermedios digitales

[Artículo] El impacto de la Inteligencia Artificial en el Periodismo: transformaciones en las corporaciones, productos, contenidos y perfiles profesionales

Llevamos unos cuantos años hablando de Inteligencia Artificial como uno de los marcos de innovación con mayor potencial para transformar nuestra relación entre la tecnología y el periodismo. En los últimos tiempos, estos cambios han ido tomando formas cada vez más realizables y comenzamos ya por fin a vislumbrar cómo serán los aspectos de esta nueva Read more

Narrativa Transmedia Social, un nuevo concepto

En el artículo Narrativas transmedia sociales en el ámbito hispanoamericano (2014-2018), los investigadores Carmen Costa-Sánchez y Xosé López-García se aproximan a un conjunto de relatos producidos en el quinquenio 2014-2018 en el ámbito hispanoamericano que tienen como objetivo conseguir algún cambio o mejora en la sociedad. El análisis abarca un total de 25 proyectos complejos Read more

O Reuters Institute publica as súas predicións para o ano 2021 no eido xornalístico

Hoxe publicouse o informe anual Journalism, Media, and Technology Trends and Predictions 2021 de Nic Newman, investigador do Reuters Institute for the Study of Journalism (University of Oxford), que anuncia cambios a curto prazo a causa da pandemia. A transformación afectará ao xeito en que nos relacionamos, á convivencia do real e o virtual e aos modelos de negocio Read more

Journalism publica unha investigación de Novos Medios sobre cocreación en medios nativos dixitais

Tres integrantes do Grupo Novos Medios, José Sixto-García, Ana Isabel Rodríguez-Vázquez e Xosé Soengas-Pérez, veñen de publicar na revista Journalism unha investigación que leva por título ‘Co-creation in North American and European digital native media: Web, social networks and offline spaces’. O traballo xa está dispoñible en online first e proximamente aparecerá nun número da Read more

Ferramentas online para a verificación: dispoñible a terceira edición do Verification Handbook

O  European Journalism Centre, apoiado por Craig Newmark Philanthropies, vén de publicar a terceira edición do seu Verification Handbook. Un recurso online para xornalistas que queiran reciclarse e/ou mellorar as súas técnicas de verificación no contexto da “Era das desordes informativas”. O manual elaborouse grazas ás contribucións de varios profesionais que, desde a experiencia, achegan os Read more

Sistrix: unha ferramenta SEO de gran utilidade para os xornalistas

O profesor Lluís Codina analiza as capacidades da ferramenta online Sistrix cun dobre propósito: estudar as súas posibilidades aplicadas ao SEO xornalístico por un lado e amosar a utilidade das análises SEO a xornalistas e futuros xornalistas por outro. En concreto, para “mellorar a visibilidade da súa produción e con isto asegurar e mellorar a Read more

Informe del grupo de investigación HGH sobre el Periodismo reposado

El grupo de investigación Hebabideak Gizartea Hezkuntza (HGH), que encabeza la profesora de la Universidad del País Vasco Carmen Peñafiel Saiz, ha elaborado un completo informe sobre el Periodismo reposado o “Slow Journalism”. El estudio constata que el periodismo narrativo busca su espacio entre una audiencia ávida de recibir información de calidad y textos creativos. Read more

O NiemanLab recolle unha investigación de Novos Medios sobre TikTok

O NiemanLab publica a selección mensual de artigos científicos sobre xornalismo editada por Seth Lewis (University of Oregon) e Mark Coddington (Washington and Lee University), tamén distribuída na súa newsletter RQ1. Na súa última edición, que recompila algúns dos traballos publicados durante o mes de outubro, os autores destacan a investigación de Sandra Banjac e Folker Read more

Os medios de servizo público no confinamento: información, educación e apoio ao sector

A Unión Europea de Radiodifusión (EBU) fai balance do comportamento dos medios de servizo público europeos durante o confinamento que afectou ao conxunto da Unión Europea a primavera de 2020 no reporte ‘Covid-19. Public Service Media: Supporting Society through coronavirus’. Pese ao contexto de crise, produciuse un fortalecemento da misión de servizo público a través Read more

Plan da cadea BBC para reforzar a imparcialidade na súa oferta xornalística

A BBC estrea un conxunto de medidas, recollidas nunha guía, para que os seus xornalistas actúen con imparcialidade, principio recollido no seu libro de estilo e que agora quere reforzar con novas medidas a través dun documento que fixo público recentemente. Esta iniciativa da cadea pública británica inclúe un plan de formación, que levará adiante a Read more

Older · Load More