Un catálogo de innovación para cibermedios digitales

Las predicciones del Reuters Institute indican que en el 2026 la mayoría del contenido de Internet se producirá sintéticamente

Las tendencias y previsiones que anualmente hace el Reuters Institute indican que en el año 2024 el poder disruptivo de la inteligencia artificial (IA) se extenderá por el espacio de la información y tendrá un gran impacto, al tiempo que señalan que en el año 2026 la mayoría del contenido de Internet se producirá sintéticamente. Read more

Un novo informe sobre IA e xornalismo

Como xa se falou en anteriores entregas da Innoteca, o uso de intelixencia artificial no xornalismo xera intensos debates. Ao igual que acontece en outros moitos casos, o desarrollo da tecnoloxía é máis rápido que as reflexións éticas, e incluso legais, que o acompañan. Agora, un ano despois da chegada de ChatGPT e da revolución Read more

IA nas redaccións: unha espada de dobre fío

A intelixencia artificial continúa a introducirse nas nosas rutinas de forma inexorable. E, como consecuencia, está cada vez máis presente no foco mediático: marabillámonos das súas capacidades, asustámonos polo que pode implicar e levamos as mans á cabeza cando se usa con fins pouco éticos ou perniciosos. A IA xenerativa, en particular, é un elemento disruptivo Read more

As audiencias mozas no novo ecosistema dixital de alta tecnoloxía

Nun mundo saturado pola tecnoloxía e os avances en innovación, os servizos audiovisuais públicos de Europa e do mundo víronse nunha nova encrucillada de audiencias. Os cambios nos hábitos de consumo dos espectadores, en maior medida dos mozos, levou ás televisión a reformularse unas estratexias baseadas na linearidade do consumo para dar paso á hibridación dos Read more

Lei Europea de Liberdade dos Medios de Comunicación

Desde hai un tempo a UE vén mostrando a súa preocupación pola politización dos medios e pola falta de transparencia na súa xestión, especialmente no relativo á súa propiedade. Para as autoridades comunitarias resulta un obxectivo prioritario combater as inxerencias políticas nas decisións editoriais dos medios públicos e privados e, á vez, protexer os xornalistas Read more

Potencialidades da intelixencia artificial para o xornalismo local

Moitos dos debates actuais ao redor do xornalismo, iniciados tanto dende a profesión como a academia, poñen o foco na intelixencia artificial. Aínda que a súa integración nos medios xa comezou na década pasada, a diversificación de ferramentas e a popularización da intelixencia artificial xerativa reavivaron o interese polas oportunidades e as ameazas da IA Read more

O Proxecto Oasis mapea ata 540 medios nativos dixitais en 44 países

O Proxecto Oasis concíbese como unha investigación a longo prazo para o estudo da sostibilidade, a innovación e o impacto dos medios nativos dixitais independentes en 44 países europeos. Trátase dun proxecto colaborativo no que participan SembraMedia, o European Journalism Centre, a Google News Initiative, o International Media Support, o Media and Journalism Research Center Read more

Importante descenso do interese polas novas en España, segundo o Digital News Report 2023

O interese polas noticias en España baixou trinta e catro puntos desde o ano 2015, segundo os datos da enquisa do Digital News Report 2023, que ven de facerse público. Este informe anual, que se fundamenta en datos de coirenta e seis mercados de seis continentes, constata o incremento da nosa dependencia do mapa de Read more

South China Morning Post, unha infografía de museo

Falar de visualización da información no xornalismo é falar dun campo en constante evolución. As evolucións tecnolóxicas condicionaron este xeito de trasladar as novas dende a súa orixe, inicialmente a través dos avances en materia de impresión e, máis tarde, grazas á integración dun alto número de capacidades como o movemento, a interactividade ou a Read more

Controversias arredor da decisión de Twitter de identificar os medios de comunicación públicos como «medios financiados polo Goberno»

Ao longo das últimas dúas semanas, a relación xa de por si complicada entre os medios de comunicación públicos e as redes sociais cobrou unha nova dimensión. Nesta ocasión, a controversia tivo lugar en Twitter, que comezou a etiquetar medios de comunicación públicos de todo o mundo (entre eles, tamén a RTVE) como ‘medios financiados Read more

Load More