2020

Artigos indexados WoS/Scopus

Altamirano-Benítez, V., Túñez-López, J. M., & Altamirano-Benítez, M. F. (2020). Tourist promotion on Twitter. Comunicação e Sociedade, 219–244. https://doi.org/10.17231/comsoc.0(2020).2749

Blasco-Blasco, O., Rodríguez-Castro, M., & Túñez-López, M. (2020). Composite indicators as an innovative methodology for Communication Sciences: implementation for the assessment of European public service media. El Profesional de La Información. https://doi.org/10.3145/epi.2020.jul.37

Campos-Freire, F., Rodríguez-Castro, M., & Gesto-Louro, A. (2020). La reforma de la legislación audiovisual y de la cobertura electoral en España. Revista Latina76, 143–161. https://doi.org/10.4185/RLCS-2020-1441

Cárcamo-Ulloa, L., Cárdenas-Neira, C., Sáez-Trumper, D., & Toural-Bran, C. (2020). Fake news en Chile y España: ¿Cómo los medios nos hablan de noticias falsas? Journal of Iberian and Latin American Research26(3), 320–337. https://doi.org/10.1080/13260219.2020.1909849

Costa Sánchez, C., Túñez-López, J.-M., & Míguez-González, M.-I. (2020). Gestión de la comunicación en la Pequeña y Mediana Empresa. Potencial estratégico, filosofía y tendencias. Estudios Sobre El Mensaje Periodístico26(3), 927–938. https://doi.org/10.5209/esmp.66244

Costa-Sánchez, C., & López-García, X. (2020). Comunicación y crisis del coronavirus en España. Primeras lecciones. El Profesional de La Información29(3). https://doi.org/10.3145/epi.2020.may.04

Fernández Lombao, T. (2020). Retroceso de la RSC en los PSM europeos en el último lustro: el compromiso periodístico. RISTI26. http://www.risti.xyz/issues/ristie26.pdf

García-Orosa, B., López-García, X., & Vázquez-Herrero, J. (2020). Journalism in Digital Native Media: Beyond Technological Determinism. Media and Communication8(2), 5–15. https://doi.org/10.17645/mac.v8i2.2702

García-Orosa, B., & Pérez-Seijo, S. (2020). The Use of 360° Video by International Humanitarian Aid Organizations to Spread Social Messages and Increase Engagement. VOLUNTAS: International Journal of Voluntary and Nonprofit Organizations31(6), 1311–1329. https://doi.org/10.1007/s11266-020-00280-z

García, Y., Ferrás, C., & Ginzo, M. J. (2020). Effectiveness of a Psychosocial Therapy with SMS in Immigrant Women with Different Degrees of Depression. Social Sciences9(5), 63. https://doi.org/10.3390/socsci9050063

Gesto-Louro, A., & Campos-Freire, F. (2020). La caída de los ingresos y la audiencia de los medios públicos europeos (2010-2018). Revista de Comunicación19(2), 145–160. https://doi.org/10.26441/RC19.2-2020-A8

Goyanes, M., Vaz-Álvarez, M., Campos-Freire, F., & Demeter, M. (2020). Journalists’ Empowerment Through Protest in the Newsroom and Beyond: How the Viernes Negros Movement Reshaped the Independence of the Spanish Public Television. Journalism Studies21(14), 2042–2057. https://doi.org/10.1080/1461670X.2020.1809495

Goyanes, M., Vaz-Álvarez, M., & Demeter, M. (2021). Political Pressures in TVE: Cascade Effects, Morphology of Manipulations and Professional and Personal Reprisals. Journalism Practice15(8), 1072–1088. https://doi.org/10.1080/17512786.2020.1772098

Gutiérrez-Caneda, B., Pérez-Seijo, S., & López-García, X. (2020). Las secciones y Apps de RV y vídeos 360o a examen. Estudio de caso de siete medios con impacto en Europa. Revista Latina75, 149–167. https://doi.org/10.4185/RLCS-2020-1420

Iñesta Fernández, N., & Sixto García, J. (2020). Redes sociales, convergencia y narrativas transmedia en la promoción de las Islas Canarias. Ámbitos. Revista Internacional de Comunicación48, 148–170. https://doi.org/10.12795/Ambitos.2020.i48.08

Negreira-Rey, M.-C., López-García, X., & Vázquez-Herrero, J. (2020). Mapa y características de los cibermedios locales e hiperlocales en España. Revista de Comunicación19(2), 193–214. https://doi.org/10.26441/RC19.2-2020-A11

Rodríguez-Castro, Campos-Freire, & López-Cepeda. (2020). Public Service Media as a Political Issue: How Does the European Parliament Approach PSM and Communication Rights? Journal of Information Policy10, 439. https://doi.org/10.5325/jinfopoli.10.2020.0439

Rodríguez-Vázquez, A.-I., Silva-Rodríguez, A., Direito-Rebollal, S., & García-Orosa, B. (2020). Convenciones y disrupciones en la cobertura de los eventos políticos en la TV lineal y social. Análisis de la noche de las elecciones del 26M de 2019. El Profesional de La Información29(2). https://doi.org/10.3145/epi.2020.mar.05

Rúas-Araújo, J., Campos-Freire, F., & López-López, P. C. (2020). Historia, evolución, audiencia y agenda temática de los debates electorales televisados en España dentro del contexto europeo. Estudios Sobre El Mensaje Periodístico26(2), 787–806. https://doi.org/10.5209/esmp.67806

Segarra-Saavedra, J., Túñez-López, M., & Custódio-Frazao-Nogueira, A.-G. (2020). Impacto en el área de comunicación de call for papers de presuntas revistas fraudulentas. Prisma Social31.

Sixto-García, J., & Álvarez Vázquez, A. (2020). Influencers en Instagram y publicidad engañosa: la necesidad de regular y autorregular. Estudios Sobre El Mensaje Periodístico26(4), 1611–1622. https://doi.org/10.5209/esmp.66921

Sixto-García, J., & Duarte-Melo, A. (2020). Self-destructive content in university teaching: new challenge in the Digital Competence of Educators. Communication & Society33(3), 187–199. https://doi.org/10.15581/003.33.3.187-199

Sixto-García, J., López-García, X., & Toural-Bran, C. (2020). Oportunidades para la cocreación de contenidos en los diarios nativos digitales. El Profesional de La Información. https://doi.org/10.3145/epi.2020.jul.26

Sixto-García, J., Rodríguez-Vázquez, A. I., & Soengas-Pérez, X. (2020). Co-creation in North American and European digital native media: Web, social networks and offline spaces. Journalism, 146488492098469. https://doi.org/10.1177/1464884920984698

Túñez-López, M., Vaz-Álvarez, M., & Fieiras-Ceide, C. (2020). Covid-19 and public service media: Impact of the pandemic on public television in Europe. El Profesional de La Información. https://doi.org/10.3145/epi.2020.sep.18

Ufarte Ruiz, M. J., Fieiras-Ceide, C., & Túñez-López, M. (2020). La enseñanza-aprendizaje del periodismo automatizado en instituciones públicas : estudios, propuestas de viabilidad y perspectivas de impacto de la IA. Anàlisi62, 131. https://doi.org/10.5565/rev/analisi.3289

Vaz-Álvarez, M., Túñez-López, J. M., & Costa-Sánchez, C. (2020). Debates electorales en los VOD de las RTV Públicas de Europa. Revista Latina76, 81–96. https://doi.org/10.4185/RLCS-2020-1438

Vázquez-Herrero, J., Negreira-Rey, M.-C., & López-García, X. (2020). Let’s dance the news! How the news media are adapting to the logic of TikTok. Journalism. https://doi.org/10.1177/1464884920969092

Zamora-Medina, R., Losada-Díaz, J.-C., & Vázquez-Sande, P. (2020). A taxonomy design for mobile applications in the Spanish political communication context. El Profesional de La Información. https://doi.org/10.3145/epi.2020.may.27


Libros

Toural-Bran, C., Vizoso, Á., Pérez-Seijo, S., Rodríguez-Castro, M., & Negreira-Rey, M.-C. (2020). Information Visualization in the Era of Innovative Journalism. New York: Routledge. https://doi.org/10.4324/9780367809638

Vázquez-Herrero, J., Direito-Rebollal, S., Silva-Rodríguez, A., & López-García, X. (2020). Journalistic Metamorphosis: Media Transformation in the Digital Age. Cham: Springer Nature. https://www.springer.com/gp/book/9783030363147