1º Foro Internacional de Contidos Dixitais (FICOD 2007)

Os días 6,7 e 8 de novembro, o recinto ferial IFEMA de Madrid acollerá a 1ª Edición do Foro Internacional de Contidos Dixitais (FICOD), que é o resultado da posta en marcha dunha serie de medidas aprobadas polo Ministerio de Industria, Turismo e Comercio e que se enmarcan no Plan Avanza para o desenvolvemento da Sociedade da Información e a converxencia con Europa e entre as comunidades autónomas.

Madrid acollerá durante os tres días ós principais axentes nacionais e internacionais que interveñen na producción de contidos dixitais e algúns dos temas que se tratarán nas mesas redondas que están programadas son a web 3.0, as novas formas de publicidade, a radio on-line, os agregadores de contido e a prensa dixital entre unha ampla variedade de contidos.

A inscripción para FICOD 2007 é gratuita para as persoas que acrediten o exercicio da súa profesión en calquera das empresas que traballan no ámbito dos contidos dixitais. Os interesados poden enviar as súas consultas a ficod@ficod2007.es ou chamar ó 900 101 706.

Público consolida un novo modelo de deseño de cibermedios

publico.jpg

Da aparición do xornal Público hoxe (sempre é boa noticia a aparición dun xornal), precedida dun notorio fluxo de información por confidenciais e non tan confidenciais de Madrid, chámame a atención como o seu deseño para a edición web consolida o deseño a dúas columnas que inaugurou en España o 20 Minutos e que continuou o ADN. Trátase dun estilo visual moi definido caracterizado por:

  • Grandes diferencias no tamaño das fontes entre titulares e corpo da información,
  • Edición moi horizontal das fotografías
  • Densa e abundante malla visual
  • Simplificación das caixas de contido
  • Información actualizada á esquerda e contidos especiais á dereita

Este feito non é menor. Ata o momento, os cibermedios na web seguían, nos seus redeseños, modelos dos diarios de referencia en vendas; pero aínda que Público é de pago, busca o modelo dos xornais gratuítos e desmárcase claramente do deseño, máis complexo e con máis columnas, das edicións dixitais dos grandes medios en papel. Por certo, gustoume moito o xeito no que propuxeron os seus principios editoriais.

Manuel Gago

Conversor de archivos online

«Haz lo que quieras, donde quieras» empieza a ser una de las filosofías de la Sociedad de la Información. La evolución de las nuevas tecnologías nos permiten acceder a contenidos audiovisuales o desarrollar nuestras tareas profesionales estemos donde estemos. Esta tendencia está provocando la necesidad de implementar software online que a los usuarios desarrollar la tarea que se les antoje sin que sea preciso contar con su propia máquina.

Es preciso desarrollar servicios que permitan a los navegantes hacer a través de la red lo mismo que podrían hacer desde su propia casa. Esto está provocando la proliferación de software online que trata de acabar con la necesidad constante de descarga de programas para el computador, para resolver problemas concretos en momentos determinados.

La falta de conveciónes en la compresión de contenidos audiovisuales (video, audio…) ha dado lugar a una innumerable cantidad de formatos y se hace frecuente la necesidad de conversión de archivos de unos formatos a otros.

Zamzar.com es una aplicación online que permite la conversión del formato de nuestros archivos online de manera gratuita, sin la necesidad de descarga de software.

Teresa de la Hera

A influencia dos avances tecnolóxicos nas políticas culturais e de comunicación, a debate

Cidade de México, 19 e 20 de novembro

Os avances tecnolóxicos experimentados nas últimas décadas e a súa relación coas políticas de comunicación e culturais son o tema central do VI Congreso Internacional de la Unión Latina de Economía Política de la Información, la Comunicación y la Cultura (ULEP-ICC): Innovaciones tecnológicas, comunicación y cambio social, que se celebrará en Cidade de México os días 19 e 20 de novembro deste mesmo ano.

Os grandes cambios que as innovacións tecnolóxicas provocaron e provocan nas estruturas económicas das industriais culturais e que, á súa vez, desencadean certas formas de evolución social suporán o eixo central dun congreso que pretende abordar o asunto dende unha perspectiva crítica e analizar as repercusións que estes feitos provocan nas culturas contemporáneas.

O congreso pretende analizar a orixe das correntes e discursos comunicativos e culturais dominantes que, empregando as innovacións tecnolóxicas coma punta de frecha, provocan cambios nunhas sociedades envoltas polos procesos propios do capitalismo global e identificadas como Sociedades da Información.

Para máis información, pinchar aquí.

Aprender a comunicar a ciencia

O 28 e 29 de Setembro terá lugar na Facultade de Ciencias da Comunicación o primeiro Foro de ‘Ciencia e Comunicación’ de Galicia, lugar de encontro e debate sobre o papel da comunicación científica na sociedade actual.

Organizado polo Colexio Profesional de Xornalistas de Galicia (CPXG), a Consellería de Innovación e Industria e o Plan Galego de Investigación, Desenvolvemento e Innovación Tecnolóxica (in.ci.te) en colaboración coa Facultade de Comunicación de Compostela, este Foro traerá a Santiago a destacados divulgadores científicos e investigadores, así como a estudosos do ámbito da comunicación científica.

Aprender a comunicar a ciencia continúa sendo un reto dos profesionais da comunicación que sobre todo por medio da especialización están conseguindo facer máis próximas a linguaxe, a temática e os conceptos que se manexan no mundo científico. Gemma Revuelta, Francisco Díaz Fierros, Fernando Bouzas, José Pardina, Thomas Tydén, Carolina Moreno, Jorge Mira, Alicia Rivera, Luis Álvarez Pousa e Javier López, principais poñentes convidados, farannos partícipes durante estes dous días da importancia de que exista entendemento e proximidade entre ciencia e comunicación.

Podedes atopar máis información sobre este foro, facendo clic aquí.

Aberta a preinscrición para o curso: «CiberXornalismo. Producción de Contidos para a Rede»

Do 18 de setembro ao 11 de outubro estará aberta a preinscrición para o curso «CiberXornalismo. Producción de Contidos para a Rede» que imparten os profesores Xosé López, Marita Otero, Manuel Gago e Xosé Pereira na Facultade de CC. da Comunicación da Universidade de Santiago de Compostela. Esta xa é a sétima edición deste curso de formación destinado a alumnos, licenciados e profesionais dos medios de comunicación que ten por obxectivos iniciar aos alumnos nas tecnoloxías de Internet e no desenvolvemento e creación de contidos xornalísticos para a rede.

Folleto con información para a inscrición e programa

Iniciarse na producción de contidos para a rede

O Grupo Novos Medios abre o prazo de preinsripción para a sétima edición do «Curso de Formación Contínua para Xornalistas: Ciberxornalismo, Produción de Contidos para a Rede»

O obradoiro, que se desenvolverá durante tres meses, ten como obxectivo iniciar a licenciados e profesionais en activo do campo da comunicación, na creación de contidos para a web.
A fase de inscrición para este curso queda aberta ate o vindeiro 11 de outubro.
As aulas, que comezarán o 25 de outubro, terán lugar todos os martes e xoves en horario de 19:00 a 21:00 horas.

Os interesados en formalizar a preinscripción deberán poñerse en contacto co Departamento de Ciencias da Comunicación:
Avda. Castelao, s/n.
15782 Santiago de Compostela
Teléfono: 981 563100, ext. 16522
Fax: 981 547086
Correo electrónico: ccsec@usc.es

Analizando el cambio en el uso político de los medios de comunicación digitales

La Universidad de Londres prepara para el mes de abril la conferencia internacional «Politics: Web 2.0» a la que se pueden mandar propuestas de comunicación hasta el mes de noviembre.

¿Ha habido una cambio en el uso político del Internet y de los nuevos medios digitales? ¿La Web 2.0 ha generado una nueva política basada en los valores de los participantes? ¿La Web 2.0 obstaculiza o ayuda a crear una ciudadanía democrática?

«Politics: Web 2.0» es un punto de encuentro de investigadores para el análisis de perspectivas en este contexto.

Para más información consultar la web de la conferencia: http://newpolcom.rhul.ac.uk

Missika: “Vivimos nun mundo de imaxes presentes e de media ausentes”

missika.jpgLa fin de la télévision
Jean-Louis Missika
Editions du Seuil
108 páx – 09/03/2006
Prezo : 10,50 € – ISBN : 2020860872

A reflexión sobre a televisión, o medio dominante do último medio século nas sociedades democráticas modernas, podería servir tamén para a prensa e a radio, e incluso para a comunicación en xeral. É dicir, cada vez máis comunicación pero tamén, ó mesmo tempo, máis incomunicación. Reflexións sobre o papel dos mass-media na era de Internet, cando a Rede tenta converterse en medio dominante, coma no seu tempo foron a prensa e despois a televisión. Creba a vella concepción do espazo público creado polos mass-media tradicionais e emerxen uns novos media, máis ¿como serán os seus elos de federación para a relación e a responsabilidade social?

Un dos autores franceses de referencia no estudio dos media, que publicara hai máis de vinte anos xunto a Dominique Wolton La Folle du logis: la télévisión dans les societés démocratiques (Gallimard, 1983), volve agora de novo cunha revisión do papel actual do fenómeno televisivo. Jean-Louis Missika opina en La fin de la télévision (Seuil, 2006) que “vivimos nun mundo de imaxes presentes e de media ausentes. Cada vez máis imaxes e menos televisión. Vamos a ter unha sociedade sen televisión. Non é a televisión en canto tecnoloxía a que desaparece senón a televisión como media, a televisión como instrumento de focalización das sociedades modernas, a mesma que o 20 de xullo de 1969 reuniu a todo o planeta para ver dar os pasos de Armstrong na lúa, ou aquela que reúne a millóns de telespectadores diante dos telexornais da primeira hora da noite”.

O libriño de Missika, lúcido e fresco, provocador e interesante, ábrese partindo da clasificación das tres idades da televisión: a paleo-televisión, a neo-televisión e a post-televisión. Noutro capítulo reflexiona sobre a hipersegmentación, a dixitalización, o fin da independencia económica e a desprofesionalización. Na última parte da obra aborda a desintegración do espazo público, os media como acontecemento e as tres idades da información televisiva (a institucional da paleo-televisión, a info-espectáculo da neotelevisión e a fusión da post-televisión).

F. CAMPOS