Communication: Innovation & Quality

Communication: Innovation & Quality

La editorial Springer publica un nuevo libro del Grupo de Investigación Novos Medios

La editorial Springer acaba de publicar el libro Communication: Innovation & Quality, promovido por investigadores del Grupo Novos Medios, en el que autores de Universidades de varios países exploran en 30 capítulos los cambios disruptivos en el ecosistema de los medios causados ​​por la convergencia y la digitalización, y analiza los procesos de innovación en la producción, distribución y comercialización de contenido. El libro incluye contribuciones de investigadores europeos y americanos que ofrecen sus puntos de vista sobre el sector audiovisual, el periodismo y el ciberperiodismo, la comunicación corporativa e institucional y la educación. Destaca particularmente el papel de las nuevas tecnologías, Internet y las redes sociales, incluyendo la ética y las dimensiones legales. Las 30 contribuciones, agrupadas en diversos capítulos, también inciden en las preferencias de información y usos en periodismo y las políticas públicas audiovisuales en la Unión Europea, relacionadas con la gobernanza, la financiación, la responsabilidad, la innovación, la calidad y el servicio público.
Communication: Innovation & Quality ha sido editado por los profesores Miguel Túñez-López (Universidade de Santiago de Compostela, España), Valentín-Alejandro Martínez-Fernández (Universidade da Coruña, España), Xosé López-García (Universidad de Santiago de Compostela, España), Xosé Rúas-Araújo (Universidade de Vigo, España) y Francisco Campos-Freire (Universidade de Santiago de Compostela, España) y se enmarca en las acciones de difusión de de los proyectos I+D+i del Grupo de Investigación Novos Medios.
Capítulos
  • The Trend of Assessment Indicators for Public Service Media in Europe
  • A System of Indicators for Evaluating Public Broadcasting Corporations
  • Transparency in Public Service Television Broadcasters
  • Programming Strategies in European Public Service Broadcasters
  • Constructing Reality Through Audiences
  • Audiovisual Regulatory Authorities in the European Union
  • Innovation, Transmedia and Neuroscience in Television
  • Interactive and Transmedia Documentary: Production, Interface, Content and Representation
  • Radiography of Public TV in Latin America
  • Laboratory Journalism
  • Proposal for a Common Framework to Assess Media Quality
  • Information Quality and Trust: From Traditional Media to Cybermedia
  • Citizen Influence in Social Media for Democratization of Communication
  • A Brave New Digital Journalism in Latin America
  • The Spanish Digital Media Industry’s Transition
  • Context, Investigation and Condemnation: Los Ángeles Press
  • Digital Infographics: The Key to Information Paradigm
  • The Public Image of Book Translators in the Digital Press
  • Transparency, Online Information and Pre-election Surveys
  • Neologisms, Metaphors and New Concepts for Writing Media News
  • Generation Co. Tendencies of XXI Century’s Communication Management
  • Creation of Social Media Content and the Business Dialogic Process
  • Employer Branding in the Digital Era Attracting and Retaining Millennials Using Digital Media
  • Copyright and PSM in the Digital Market
  • Corporate Communication, Marketing, and Video Games
  • Virtual Tourist Communities and Online Travel Communities
  • Travel Igers: Innovation, Influence and Persuasion Through a Photo Gallery
  • Banking Industry Innovation
  • Quality Indicators for the Design and Development of Online Educational Content
  • Social Networks as a New University Venue